måndag 22 oktober 2012

Fototriss: Ett motiv - på tre sätt

~~

Den här helgen har jag varit i Edsele som ligger i nordvästra Ångermanland. På lördag morgon vaknade vi till ett landskap täckt av rimfrost och när morgondimman lättade blev det en dag i solsken. Bästa sättet att börja dagen var en runda på tomten med kameran i handen. Efter det var energi och inspiration påfyllt.

När bilderna togs var jag inte medveten om vilket tema Fototriss hade men det visade sig att just det jag hade ägnat mig åt var det som kom att bli utmaningen, nämligen att ta bilder av ett motiv ur olika vinklar och på olika sätt.













~~

17 kommentarer:

  1. Så vackert! Det påminner om att även kommande säsong kan vara vacker :)

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder på det frostnupna lövet!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Läckra bilder i din triss! Så vackert!

    SvaraRadera
  4. Tänk vad ett ganska enkelt motiv kan bli både varierat och vackert om man anstränger sig lite.
    "Statyn" är en skulptur.
    I Borås har vi fått lära oss skillnaden på Monument, staty och skulptur. En ständig diskussion.
    Pajken e 9 meter, för att uttrycka sig på lokal dialekt.
    Häftig och verkligen ett landmärke.
    Förresten, vi gjorde din kaka på färska äpplen, Röd Gravensteiner, det blev mycket gott.

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentaren! :D
    jätte fin triss!!

    SvaraRadera
  6. Oh vilka fina foton! En härlig triss. Det är så läckert när allt ser så monokront ut och så finns det ett gulbrunt blad som en färgklick mitt i!

    SvaraRadera
  7. Härligt frostiga bilder!!
    Fint med det solbelysta lövet som färgklick!

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt motiv...bra trissat...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Det är så vackert med frost och sol! En härlig triss fick du till!

    SvaraRadera
  10. Så fint du fick med solljuset genom lövet!

    SvaraRadera
  11. Underbara frostbilder. Kan inte annat än längta lite tills det ser ut så även hos mig, det blir kallt om näsan, men fina bilder ;0)

    SvaraRadera
  12. Ett ensamt litet frostnupet blad, snyggt fotat så nerverna framträder när solen lyser på det bakifrån!

    SvaraRadera
  13. Så sprakande och härligt det ska vara ute att gå i det vädret. Man känner i stämmningen att det är friskt ute. Fint ljus till det snygga lövet :)

    SvaraRadera
  14. I de trakterna har jag aldrig varit. Fin triss.
    Sådär ser det ut i Halland idag. - 8 grader och mycket vackert.

    SvaraRadera
  15. Hej Anneli
    Jag fick för mig att jag skulle titta på din blogg i dag. Tänk så glad jag blir av ditt tema fototriss, ett så användbar metod för att själv kunna se samma sak på olika sätt och samtidigt hjälpa andra att också göra det.
    Kramar från Gustaf

    SvaraRadera
  16. Hej Anneli!
    Svarar i din blogg istället för på min sida =)
    Ja, jag gjorde frallor istället för en hel brödlimpa då brödformen var på villovägar. Använde en muffinsplåt och det gick alldeles utmärkt, bara att korta ner tiden i ugnen till 40 min istället för 1½ timme. Chansade lite men 40 min blev perfekt faktiskt. Visst blev dom lite ljusare än vad jag trodde, kan berott på att jag fick byta ut det grova rågmjölet mot vetegroddar istället kanske?

    Lycka till i alla fall, dom blev supergoda! =)

    SvaraRadera