söndag 16 december 2012

Fototriss - sport, fritid och lek

~~

Ny fotoutmaning på Fototriss och den här veckan blir det bilder med fritid och lek för min del, men för all del visst är det en sport att försöka fånga småfisk med håv :) Det går att klicka på bilderna för att se dem i större format.

Här har vi haft snöstorm i över ett dygn och snön är meterhög på sina håll. Utanför fönstret sitter i skrivande stund talgoxar, blåmesar, domherrar och pilfinkar i björken och i våra olika fröhållare. Så här i midvintertid så blir det ändå några bilder från i somras, något att minnas och att längta till. Samtidigt fortsätter jag att njuta av vintern.




luffarschack i sanden

sandängel

håvfiske



Fler bilder på temat sport, fritid och lek hittar du här på Fototriss hemsida 


~~

19 kommentarer:

  1. Trevliga varianter på temat!
    Sådant som vi får drömma om ett bra tag till, nu när Kung Bore bestämt sig för att skicka snö över hela landet - och det med besked....

    SvaraRadera
  2. Härliga sommarbilder. Den översta bilden när sanden yr - är min favorit! :)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder och trevlig triss! Jag har gjort snöänglar i helgen, sandänglar var en rolig variant!

    SvaraRadera
  4. Sköna, somriga, värmande bilder :) Hur skulle vi orka med vintern om vi inte hade våra fotoarkiv att drömma oss bort i? :)

    SvaraRadera
  5. Åh, sköna och somriga bilder. Mycket aktivitet på stranden, gillar verkligen bild nummer ett där man ser rörelsen i pinnen. Snyggt! Ha en fin vecka :0)

    SvaraRadera
  6. Sköna sommarbilder. Men var det inte den här sommaren som regnade bort? Tur att man har kort minne!

    SvaraRadera
  7. Jag gillar alla våra årstider, lite längtar jag efter sol och värme.

    Ha en fin start på veckan. // Lissen

    SvaraRadera
  8. Härliga somriga bilder i din fina triss!
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder! Sommaren är alldeles för kort och redan nu har jag tröttnat på snö och vinter.

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder på roliga sommarlekar!

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga bilder...mittenbilden känns så härlig...jag önskar mig vara där!!

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  12. Härliga sommarbilder som får mig att längta till värme o sol!

    SvaraRadera
  13. Ja, det är verkligen en stor kontrast mellan dina fina trissbilder och verkligheten utanför fönstret nu. :-)

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga bilder....bra trissat...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder! Älskar den där i snön!

    SvaraRadera