torsdag 17 maj 2012

Dags för affirmation

~~

När en glödlampa inte längre fungerar så byter man ut den. Enkelt. Lampan fyller inte sin funktion och då sätter man dit en ny ljuskälla. Ingen ifrågasätter rimligheten i det. Vi ersätter det som inte fungerar med något annat och förhoppningsvis kommer nytt ljus att lysa upp tillvaron.

Likadant är det med våra tankar faktiskt. Ibland har vi tankar som inte är bra för vårt välbefinnande. De fyller ingen positiv funktion men hänger kvar ändå. Då är det dags att byta ut dem. Precis som med en ljuskälla så går det att byta ut en tanke som är ur funktion. Vad menar jag med det då? Jo, jag menar negativa tankar som t.ex. tär på självförtroendet, fyller oss med oro och tvivel eller stoppar vår kreativitet.

Efter några dagar av tankar med tvivel på min egen förmåga och på vad jag kan åstadkomma är det dags för nytt ljus att lysa upp tillvaron!
Jag ska byta ut en av mina tankar som inte fyller någon funktion och ersätta den med en annan. Jag har en nygammal favorit och den ska jag skriva ner på en lapp och sätta på min spegel för att bli påmind. Så här ska jag skriva



"Jag är framgångsrik!"






~~



4 kommentarer:

  1. Du är ju FANTASTISK!!!!! Det ska du inte tvivla på.
    Tvivla inte, utan tro. (har jag läst nånstans i nån gammal bok) ;)

    SvaraRadera
  2. Tack!! Dina ord värmer!! :)
    Tankens kraft är enorm och det fungerar åt båda håll så det gäller att vara uppmärksam på de som behöver bytas ut

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar hos mig :-) Den drog mig hit ... och till det här inlägget! Så bra skrivet. Så viktigt budskap!
    Önskar dig ett skönt veckoslut och en fantastisk helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! och vad roligt att du tittade in här :)
      Jag får önska dig det samma!

      Radera