fredag 10 september 2010

Hjärntrött x 2

Här är två dikter som jag skrev i våras. De kom till när jag ville göra ett försök att förklara hur utmattningen fortarande påverkar mig ibland. När min hjärna får för många intryck tar energin slut och jag kan få svårt att tala.


Hjärntrött

Ibland blir jag hjärntrött, jag vet när det händer
det är inte farligt men otäckt ändå

Vill säga Dig något men orden är borta
jag vet att jag har dem, men vet inte var

Att leta är lönlöst de finns inte bara,
en känsla av tomhet är det finns kvar

Förvirring i hjärnan och yr utav trötthet,
har svårt att sortera de tankar jag har

Då måste jag vila och tänka på inget
så kraften kan komma tillbaka igen



Hjärntrött igen

Det hände igen nu, jag gjorde för mycket
jag vet vad jag orkar men vill lite till

Måste acceptera och följa rutinen
det finns inte krafter till det som jag vill

Det visar sig tydligt för hjärnan blir långsam
förmågan att prata försvinner en stund

Att frambringa ljuden och forma till munnen
samt använda tungan är omöjligt nu

Att få orden till tal är för komplicerat
allt går i slowmotion, min hjärna är trött

Jag pekar i stället och använder kroppsspråk,
att tala med blicken det funkar det med

All kraft är helt borta och kroppen känns tung då
nu måste jag vila, ge hjärnan en paus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar