torsdag 13 september 2012

Fototriss Mönster

~~

Fototriss har denna vecka tema Mönster.
Med mönster menar man ofta något som upprepar sig i någon form. Det kan vara matematiska talserier, designen på ett tyg eller hur vi reagerar i vissa situationer. Det finns också  händelser som sker i ett mönster, styrt av årets skiftningar och en av dem är att korna ska hem igen till gårdens hägn efter månader på sommarbete. Min triss är från årets hemfärd för några av Sveriges kor.




Dags att ta farväl av sommarbetet...




...snart är det er tur...
fina tjejer med olika mönster




 ...sista vändan med vagnen, för hemfärd mot gården
och på den leriga planen bildas mönster av traktordäck och vagnshjul


~~

5 kommentarer:

  1. En fint berättande triss! Och visst finns det mönster omkring oss om vi inte riktigt tänker på? :)

    SvaraRadera
  2. Dette var en triss etter mitt hjerte. Kuer har en stor plass i mitt liv og hjerte også. Liker best det første bildet, det er et bilde med følelse og historie.

    SvaraRadera
  3. Härliga kor, klurig triss med fina mönster:) Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för din värmande kommentar hos mig!
    Tycker om din lantliga tolkning på veckans triss.
    Andra bilden blir min favvo här hos dig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. En fin triss med en särskild historia berättad i både ord som bilder! Tack för din fina kommentar!

    SvaraRadera