tisdag 18 september 2012

Fototriss - Himmel

~~

På lördagarna kommer den kommande veckans nya tema från Fototriss och denna veckas tema är Himmel. Fler bilder på detta tema kan ni se här. Tanken är väl att man ska ge sig ut under helgen och ta bilder utifrån temat och sedan publicera dessa så snart man kan... så har det inte blivit för min del. Jag ska skriva ett annat inlägg om mina tankar runt detta men nu tänker jag skriva några ord om de bilder jag valt att lägga upp här.

Mina bilder är från denna sommar och de är tagna på tre olika platser som jag har starka band till. Den första är tagen där jag bor. Det var en magisk kväll, jag tog bilder och ville stoppa tiden... Den andra bilden är tagen när ett av sommarens alla regnoväder är på väg att dra bort och den tredje bilden är från en av sommarens flera fantastiska fullmånenätter. Klicka gärna på bilderna för att se dem i större format.












~~

19 kommentarer:

  1. Fina bilder. Gillar första bilden med himlen som speglas i det stilla vattnet och de starka färgerna i himlen.

    SvaraRadera
  2. Veldig fine himmelbilder. Det første ble min favoritt.

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker triss! Gillar variationen! Och att det är från ställen med betydelse för dig. Säga vad man vill om bilder, men text berikar ändå oftast.
    Önskar dig en skön onsdag!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blandning av bilder. Den första måste nog ändå bli min favorit- magisk!

    SvaraRadera
  5. Fyrtal i Himlar, egentligen.
    Alla tilltalar mig och det är alltid trevligt när de är förknippade med upplevelser.
    Andra bilden har det ju inte saknats motiv för den här 2sommaren".
    Jag är lite svag fär tidiga morgnar och kvällar, så ska jag plocka ut en favorit så blir det ettan(2:an), men det förtar inte de andra två.
    Ha det bra.
    Tack för kommentaren hos mig.

    SvaraRadera
  6. Den första bilden är helt magisk! När man ser sådana färger på en bild tror man nästan att sådant inte kan upplevas.

    SvaraRadera
  7. ursäkta att jag frågar men är du medveten om att du har den irriterande ordverifieringen? det kanske är därför inte många kommenterat hos dig därför att många skippar en när man har det på....bara sagt i all välmening från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte tänkt på, men nu tror jag att jag har fixat det! Tack att du påpekade :)

      Radera
  8. Fina bilder alla och så olika ! O eftersom jag är lite melangolisk människa så tycker jag mest om målnljus !!

    Ha så trevlig vecka !

    SvaraRadera
  9. Vackra himlar! Den i mitten är verkligen dramatisk.

    SvaraRadera
  10. Tack =) Får se om dom någonsin hamnar på någon vägg, har precis fått hem lite andra bilder som jag tagit som nu sitter på väggen =P Gillar verkligen din första bild =)

    SvaraRadera
  11. Riktigt underbara himmels-bilder! Himlen är magiskt, så många skepnader som kan ändra sig snabbt :0)

    SvaraRadera
  12. Tack för kommentar. Visst är det trevligt att syna oändligheten. Jag läser ibland på nätet om stjärnobservationer och det har varit på senare tid kraftiga stjärnfall. Fanns även några när jag fotade men fånga dem på bild är inte lätt.
    Ser att även du fångat natthimlen. Tycker förstås att sista bilden är snyggast!
    Ha de gott!
    Tore

    SvaraRadera
  13. Vad trevligt med tre varierande himlar :) Alla tre är tjusiga på sitt sätt ;)

    SvaraRadera
  14. Otroligt vackra bilder. Förstår att du ville stanna tiden med den första bilden, så otroligt vacker bild, underbara färger och motiv. Ruggiga moln är vackra men dom är inte så trevliga med vad dom kommer och levererar. Månen var oxå jättefin!

    SvaraRadera
  15. Första bilden är min favorit, vacker himmel och himlen i havet, och fina silhuetter.

    SvaraRadera
  16. Jag blir väldigt tagen av den första bilden! Verkligen magiskt och du har förmedlat det vidare. Tack ♥

    SvaraRadera
  17. Hej och tack för fina kommentarer :) Har kikat lite hos dej också och din triss med himlen är verkligen jättefin, särskilt mittenbilden gillar jag :)

    SvaraRadera
  18. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera