söndag 26 maj 2013

Fototriss: Så här ser det ut där jag är


~~

Denna veckas tema på bloggen Fototriss är "Så här ser det ut där jag är". Jag är just hemkommen från Edsele i Ångermanland, där jag varit under helgen och där såg det ut på detta vis.



Igår kväll var vi till Rammsjön och där är denna bild tagen, vid 21-tiden. Myggorna dansar ovan vattnet invid en av tallarna och kvällens bleka strålar silar genom den skira grönskan.




Vinbärsbuskarna är än så länge översållade med blommande hängen, 
senare i sommar är detta klasar med röda vinbär.




Till sist en bild med blommande hägg som doftar så ljuvligt! 
I bakgrunden skymtar Edsele kyrka.


~~
Här kan du se fler bilder från andra som deltar på temat.

~~

7 kommentarer:

  1. En härlig triss med finfina bilder!
    Sista bilden blir min favorit, sååå fin!
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilka härliga bilder! Här har häggen bara precis börjat blomma, din sista bild är fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Det ser ju ut att ha varit fint där av din triss att döma.

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från Ångermanland!
    Med värme o sommar så kommer ju även myggen..
    Fantastisk bild på kyrkan!

    SvaraRadera
  5. Vårligt o väldigt fint. Den sista bilden är urfin.

    SvaraRadera
  6. Fina bilder du bjuder på. Sista bilden sticker verkligen ut. Snyggt trissat! :)

    SvaraRadera