söndag 19 augusti 2012

Fototriss - en utmaning

~~

För första gången ska jag nu vara med i  Fototriss. Det är en fotoutmaning där man utifrån ett givet tema ska ta tre bilder. Jättekul tycker jag, ett bra sätt att utveckla sin fotografering.
Temat denna gång är "Så här ser det ut där jag är". Jag tog min lilla kamera och gick runt i vår trädgård och så här ser det ut idag där jag är.




Blommande oregano och tvätt som hänger på tork,



röda vinbär med det första gulnande bladet...



och en tapper riddarsporre!






7 kommentarer:

  1. Vackert trissat! Kul att du hoppat på :)
    Och TACK! Jag och min sambo är helt rudis på blommor men har två ståtligt vackra exemplar av något som jag nu vet är riddarsporre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det känns kul och utmanande. Och tydligen kan man bidra med mer än man vet om, haha! :)

      Radera
  2. En alldeles underbar triss, sååå fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Nydelig triss.
    Likte ripsbildet best.
    Ha en fin kveld.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/08/19/slik-er-det-her-i-dag/

    SvaraRadera
  4. Det gäller att njuta av sommarens alla blommor och bär så länge det bara går! Fina bilder.

    SvaraRadera
  5. Fina bilder från din trädgård! Mycket har redan blommat över men än finns lite fägring kvar att visa.

    SvaraRadera