söndag 10 april 2011

Jag fick en idé och tog ett beslut!

~~

Nu är vi igång med en stegtävling på jobbet. Härligt, inspirerande och utmanande. Idag tog jag en långpromenad och märkte då en skillnad. Jag kände mig stark! Jag blev glad. Jag ville mer. Tänkte för första gången att det skulle vara kul med ett mål som fortsätter när tävlingen är slut. Började fundera på att anmäla mig till Vårruset och kanske till och med Tjejmilen... Där överraskade jag mig själv ordentligt!

När jag tänkte närmare på saken så vet jag att jag nog inte skulle kunna vara med på något av de stora arrangemangen. Det är för stort pådrag helt enkelt. Min hjärna orkar inte med när det blir så mycket. Det är ingen undanflykt utan tyvärr en verklighet jag lär mig att leva med. Om jag skulle gå dit skulle min energi vara slut redan innan starten hade gått. Men det ska minsann inte hindra mig från själva grundidén med arrangemangen, nämligen att röra på sig efter förmåga! Där föddes min idé!

Jag bestämde mig helt enkelt för att den dagen som Vårruset är i staden närmast där jag bor, då tänker jag också vara med men inte där. Jag tänker ta en promenad som är 5 km lång här i mina omgivningar. Jag tänker starta samma tid som loppet och efteråt tänker jag fira med något gott! Kanske finns det någon mer som av någon anledning inte kan eller vill delta i Vårruset då kan ni delta i en Vårpromenad istället. Precis där du kan och vill. Gör på samma sätt, gå eller spring efter förmåga men Du väljer platsen. Lite som Earth Hour, var och en på sitt håll men ändå tillsammans.




¨¨ ¨¨ ¨¨

4 kommentarer:

  1. Du är så klok min vän! Självklart ska du göra det, och du förstår ju att jag gillar din ide' :) tänker tillbaka på våra samtal i fjol;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack för era positiva och uppmuntrande kommentarer!

    SvaraRadera